Koszyk
0
Jak otworzyć salon kosmetyczny?

Jak otworzyć salon kosmetyczny?

29 - 05 - 2020

W dzisiejszych czasach wiele kobiet i mężczyzn przywiązuje dużą wagę do swojego wyglądu. Z tego względu stale rośnie zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne, a branża dynamicznie się rozwija, co można zauważyć w liczbie nowo powstających salonów. Mimo że z roku na rok rynek się powiększa, to wciąż jest jeszcze miejsce na zakładanie tego typu biznesu. Przed podjęciem takiej decyzji warto zapoznać się z podstawowymi informacjami, które będą przydatne przy zakładaniu działalności. Podpowiadamy, jak otworzyć własny salon kosmetyczny! Podejmij decyzję o otworzeniu salonu kosmetycznego! 

 

Własny salon kosmetyczny może być źródłem ogromnej satysfakcji i wysokich zarobków. Nic więc dziwnego, że coraz więcej kosmetyczek decyduje się na założenie swojej działalności! Warto jednak wcześniej dobrze przemyśleć tę decyzję, gdyż prowadzenie firmy to nie tylko bycie sobie samemu szefem, ale też często konieczność wyrzeczeń, pracy po godzinach i przeprawy z urzędami. Duże znaczenie ma również posiadanie odpowiednich środków potrzebnych do otworzenia salonu kosmetycznego. Z tego względu doskonałym pomysłem jest stworzenie biznesplanu uwzględniającego koszty wynajmu pomieszczeń, zakupu niezbędnego sprzętu, akcesoriów i kosmetyków oraz działań marketingowych, obejmujących produkcję ulotek czy stworzenie firmowej strony internetowej. 

 

Jak uzyskać dotacje na otwarcie własnego salonu kosmetycznego?

Otwarcie salonu kosmetycznego wiąże się z dużymi inwestycjami, gdyż niezbędny jest wynajem lokalu i zakup profesjonalnego sprzętu. Nie każdy początkujący przedsiębiorca ma jednak możliwość sfinansowania wszystkiego na własną rękę. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z dotacji z Urzędu Pracy. W tym celu należy posiadać w status osoby bezrobotnej. Kolejny krok to wypełnienie kilkustronicowego formularza. Obejmuje on szczegółowe informacje charakterystyczne dla biznesplanu, takie jak analiza finansowa przedsięwzięcia czy tabela SWOT. Kwota dofinansowania ustalana jest indywidualnie i najczęściej wynosi około 24 tysięcy złotych. Dotacje nie są przyznawane dla osób studiujących dziennie, a także tym, którzy prowadzili własną działalność gospodarczą na 12 miesięcy przed złożeniem formularza lub w ciągu 5 lat uzyskali inne dofinansowanie z funduszy publicznych.

 

Wniosek o dofinansowanie otwarcia salonu kosmetycznego

 

Co warto wiedzieć przed założeniem salonu kosmetycznego?

Jedną z istotnych kwestii, którą należy ustalić przy zakładaniu działalności gospodarczej, jest VAT. Bycie płatnikiem ma swoje zalety i wady - umożliwia odpisanie podatku od zakupu sprzętu do firmy, jednak może być również źródłem obciążeń. Z tego względu wiele początkujących osób w biznesie kosmetycznym rezygnuje z tej opcji, gdyż w przypadku dochodów nieprzekraczających 200 tysięcy złotych nie ma takiego obowiązku. Ciekawym rozwiązaniem przy otwieraniu firmy może być skorzystanie z “ulgi na start” w ZUS, dzięki której przez pierwsze pół roku nie trzeba odprowadzać składek emerytalnych, rentownych, wypadkowych i chorobowych. Przed podjęciem decyzji o otwarciu salonu kosmetycznego warto znaleźć dobre biuro księgowe. To często jedyne rozwiązanie, aby uniknąć wielu kłopotów i uzyskać szybkie wsparcie w problematycznych sprawach finansowych. 

 

Jak założyć własną działalność?

Rozpoczęcie własnej działalności wiąże się z szeregiem formalności. W tym celu należy udać się do urzędu gminy lub miasta, aby dokonać wpisu do CEIDG, czyli Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z określonym PKD, a więc rodzajem działalności. Potrzebny do tego będzie dowód osobisty, nazwa firmy i data otwarcia. Procedura odbywa się całkowicie bezpłatnie! Niewątpliwą zaletą jest to, że obecnie nie ma konieczności wizyty w urzędzie statystycznym, aby otrzymać numer REGON, gdyż wszystkie dane przesyłane są przez urząd miasta do pozostałych urzędów. Nie trzeba także zgłaszać gabinetu kosmetycznego do odbioru przez sanepid przed rozpoczęciem działalności. Nie mniej jednak z pewnością ostatecznie dojdzie do wizyty sanepidu. Z tego względu warto przygotować wcześniej projekt technologiczny lokalu i zasięgnąć opinii specjalisty, aby uniknąć kosztownych wydatków związanych ze zmianami w pomieszczeniu.

 Na co zwrócić uwagę, wybierając lokal na potrzeby salonu kosmetycznego?

Jedną z najważniejszych kwestii przy zakładaniu salonu kosmetycznego jest wybór odpowiedniego lokalu w zależności od rodzaju wykonywanych usług. Do świadczenia usług manicure czy pedicure wystarczy niewielka przestrzeń, co pozwoli zminimalizować koszty utrzymania. Większy lokal z kolei lepiej sprawdzi się w przypadku dużego centrum urody o szerokim spektrum działań. Warto pamiętać również o odpowiednich warunkach w wybranym miejscu. Najlepiej zdecydować się na lokal w centrum miasta lub centrum handlowym, gdzie jest największy ruch. Duże znaczenie ma także umiejscowienie głównego wejścia, wysokość i układ pomieszczeń, dostęp do światła naturalnego, podłączenie do sieci wodno-kanalizacyjnej, obecność toalety, sposób wentylacji czy miejsce do parkowania. 

 

Elementy wyposażenia salonu kosmetycznego

Zastanawiając się, jak otworzyć swój salon kosmetyczny, nie sposób pominąć kosztów związanych z wyposażeniem. W pierwszej kolejności najlepiej wziąć pod uwagę meble niezbędne do rozpoczęcia pracy. Niewątpliwie ważną inwestycją jest fotel kosmetyczny, gdyż od wygody klientów zależy często sukces salonu. Niezbędny będzie taboret kosmetyczny, pozwalający na precyzyjne wykonywanie zabiegów. W zależności od charakteru usług przydatne może być także profesjonalne łóżko kosmetyczne. Warto również pomyśleć o innych meblach, takich jak szafki, półki i stoliki na akcesoria czy kosmetyki, biurko i krzesła do recepcji lub na potrzeby stanowiska do umawiania zabiegów z klientem, a także wygodne kanapy i fotele do poczekalni. Poza meblami potrzebny będzie też odpowiedni sprzęt, akcesoria i kosmetyki dostosowane do oferowanych usług oraz inne elementy wyposażenia.

 

Jak ustalić ceny za zabiegi kosmetyczne?

Na cenę zabiegu kosmetycznego wpływ ma szereg czynników. Niewątpliwie ważną kwestią jest amortyzacja sprzętu kosmetycznego. Zakupione urządzenia w celu wykonywania poszczególnych usług powinny zwrócić się finansowo po pewnym okresie. Różnice w cenie profesjonalnych zabiegów wynikają często także z rodzaju używanego sprzętu i jego właściwości, a także kosmetyków - im droższy koszt zakupionych produktów, tym wyższa będzie finalna cena zabiegu. Przy wycenie zabiegu kosmetycznego warto wziąć również pod uwagę koszta związane z dezynfekcją i sterylizacją. Innymi czynnikami mającymi znaczenie są akcesoria i materiały jednorazowego użytku, poziom wykwalifikowania pracowników, co wiąże się też z wysokością wynagrodzenia, rodzaj lokalu i jego wystrój, lokalizacja czy opłaty związane z czynszem i rachunkami.

 

Ustalenie cennika do salonu kosmetycznego

 

Wysokiej jakości akcesoria i kosmetyki do salonów kosmetycznych w ofercie Noble Lashes

Poszukujesz wysokiej jakości akcesoriów i kosmetyków do salonu kosmetycznego, wykonującego zabiegi przedłużania rzęs? Jeśli tak, to doskonałym rozwiązaniem może być skorzystanie z bogatej oferty sklepu internetowego Noble Lashes. Znajdują się tam profesjonalne produkty, w tym szeroki wachlarz rzęs Russian Volume pasujących zarówno do metody 1 do 1, jak i objętościowych. Wszystkie artykuły dostępne są w wyjątkowo korzystnych cenach. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak założyć salon kosmetyczny, zachęcamy do sprawdzenia artykułów na naszym blogu!

Banner dotacji

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby spersonalizować treści i reklamy oraz zapewnić funkcje społecznościowe i analizować ruch na stronie. Udostępniamy informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej