Dlaczego w salonie nie ma klientów?
Dlaczego w salonie nie ma klientów? Poznaj 7 najczęstszych powodów
Już od jakiegoś czasu prowadzisz własny biznes i nie wiesz, dlaczego w Twoim salonie wciąż nie ma klientów lub pojawiają się sporadycznie? Być może popełniasz któryś z podstawowych błędów, który przekreśla Twoje szanse na osiągnięcie sukcesu. Dobrze, jeśli uświadomisz go sobie jak najszybciej, dzięki czemu będziesz w stanie szybko odbudować swoją markę lub wykreować ją od nowa. Dlaczego zatem klienci nie odwiedzają Twojego salonu?
Brak odpowiedniej reklamy
W czasach social media i profesjonalnych kampanii reklamowych może okazać się, że Twój salon po prostu nie ma odpowiedniej reklamy. Dobrze zaprojektowany banner czy ładne ulotki nie sprawią, że klienci zaczną odwiedzać Twój salon; dziś przeciętny konsument jest znacznie bardziej wymagający i przed skorzystaniem z czyichś usług chce się dowiedzieć o nim jak najwięcej. Każda osoba prowadząca własny biznes powinna zacząć od własnej domeny w sieci - w przypadku salonu kosmetycznego będzie ona czymś w rodzaju multimedialnej wizytówki. Warto przemyśleć także inne formy reklamy w sieci, bardziej bezpośrednie – mowa chociażby o stronie promującej salon na portalu społecznościowym. Profesjonalnie prowadzony może przyciągnąć klientów dzięki złudzeniu bezpośredniego kontaktu z właścicielem lub pracownikiem.
Zbyt częsta wymiana kadr
Jeśli zbyt często decydujesz się na wymianę personelu, to przygotuj się na to, że klienci będą nieufnie podchodzić do Twojej działalności. Dlaczego? Zbyt duża rotacja kadr może świadczyć o kilku rzeczach. Po pierwsze o tym, że nie znasz się na rekrutacji pracowników – skoro musisz wymieniać ich co kilka tygodni lub miesięcy, a sytuacja powtarza się notorycznie, to prawdopodobnie błąd leży po Twojej stronie. Niektórzy klienci mogą pomyśleć także, że zwyczajnie wykorzystujesz zatrudniany personel i po kilku miesiącach, gdy kończy się umowa, szukasz kogoś innego, by zapłacić mniej. Niezależnie od tego, jaki jest faktyczny powód częstej rotacji Twoich kadr – zastanów się, jak mogą na to patrzeć klienci.
Utrudniony kontakt
W momencie gdy klient nie może dodzwonić się do wybranego salonu, nie znajduje o nim żadnej informacji w Internecie, a umówienie się na zabieg graniczy z cudem, nie dziw się, że klienci raczej omijają Twój salon. Dobry kontakt to podstawa budowania zaufania pomiędzy klientem a usługodawcą.
Nieprofesjonalna obsługa
Wiąże się to zarówno z utrudnionym kontaktem (na przykład w momencie, gdy jeden pracownik wykonuje zabieg i nie ma innej osoby, która odpowiadałaby za przyjmowanie zgłoszeń i zamówień). Nieprofesjonalna obsługa wiąże się niestety także z kompetencjami zatrudnianego personelu. Może być to brak dostatecznych umiejętności lub też brak zaangażowania w pracę, przez co usługa jest wykonana w sposób niezadowalający dla klienta.
Złe pierwsze wrażenie
Klient wchodząc do lokalu czy salonu najczęściej w ciągu zaledwie kilku minut jest w stanie określić, jakie jest prawdopodobieństwo, że uda się w to miejsce ponownie. Na efekt pierwszego wrażenia składa się kilka czynników – powitanie przez pracowników, wystrój wnętrza, a także obecność innych klientów w środku salonu. Warto zadbać o to, by wszystko wyglądało jak najbardziej profesjonalnie. W przypadku salonu kosmetycznego należy pamiętać przede wszystkim o bezwzględnej czystości wnętrza, warto rozważyć także odpowiednią kolorystykę. Personel powinien zawsze bezwzględnie pierwszy witać klienta pytając jednocześnie, w czym może pomóc.
Zbyt wysoka cena
Niestety, to również może być jeden z czynników, który będzie wpływał na to, czy klienci będą odwiedzać Twój salon. Jeśli w okolicy znajdują się inne firmy oferujące podobne usługi na tym samym poziomie, a mają zdecydowanie niższe ceny, to klienci prawdopodobnie zrezygnują z usług w Twoim salonie.
Brak zapotrzebowania na dane usługi
Być może w Twoim salonie oferowane są usługi, na które po prostu nie ma popytu. Zadbaj w pierwszej kolejności o to, by klienci zawsze mieli dostęp do podstawowych usług właściwych dla Twojego profilu działalności. Dopiero później możesz eksperymentować z wprowadzaniem nowości. Pamiętaj – analiza potrzeb klientów jest jednym z kluczy do osiągnięcia sukcesu.