Profesjonalna obsługa klienta w salonie kosmetycznym
Prowadzisz salon kosmetyczny i potrzebujesz nowych klientów?·A może stali klienci powoli odchodzą? Badania dowodzą, że o sukcesie zawodowym w ponad 60 % decyduje nasza umiejętność profesjonalnej obsługi klienta. Sektor branży Beauty jest bardzo zagęszczony. W tej sytuacji każdy klient jest bardzo istotny, co więcej coraz bardziej świadomy klient, wymaga większej troski i uwagi. W tym artykule przedstawię kilka porad, które pomogą w budowaniu dochodowego biznesu i sprawią, że Twoi goście będą chcieli wracać.
- Dowiedz się, jakie oczekiwania ma Twoja klientka i spełnij je.
Najważniejsze jest to, by stawiać oczekiwania klienta w centrum, usługobiorca musi odnieść wrażenie, że zależy Wam na jego zadowoleniu. Aby lepiej poznać klienta oraz nawiązać z nim relację wystarczy zadać kilka prostych pytań takich jak:
W czym mogę Pani pomóc? Jakie są Pani oczekiwania? Jakiego efektu Pani oczekuje? Czy ma Pani pytania odnośnie zabiegu?
- Schludny wygląd personelu i gabinetu
Oprócz indywidualnego podejścia do klienta bardzo istotny jest także wygląd całego gabinetu, jak i również personelu. Pewnie myślisz sobie, że to oczywiste, niestety zdarza się, że ten aspekt jest zaniedbany. Jak Cię widzą, tak Cię piszą – pamiętaj o tym.
- Zaistniej w sieci
Zainwestuj w profesjonalną stronę internetową oraz dwa niezbędne dzisiaj narzędzia w social mediach – Facebook i Instagram. Tylko bycie online zagwarantuje Ci dotarcie do szerszej grupy klientów. Używając tych narzędzi, możesz pokazywać codzienność salonu, standardy, dzielić się poradami czy wprowadzanymi zmianami. Nie zapomnij pochwalić się swoimi osiągnięciami, udziałem w szkoleniach i mistrzostwach, planami rozwojowymi oraz opiniami klientek. Ważne jest to, aby wszystkie treści, które będziesz tam publikować były spójne, ma to wpływ na ogólne postrzeganie salonu.
- Zadbaj o kontakt
Rozmowa telefoniczna to najczęściej pierwszy kontakt z Twoim salonem. To także świetna okazja do tego, by klientka mogła poczuć, że ma do czynienia z profesjonalistą, który chętnie odpowie na każde pytanie. Gdy nie możesz odebrać telefonu, postaraj się, aby oddzwonić możliwie szybko. O kontakt warto dbać również po wykonanej usłudze, to sprawi, że klientka poczuje się niezwykle.
- Spraw by klientka poczuła się wyjątkowo
Co zrobić, by klientka poczuła się wyjątkowo? Od momentu wejścia klientki do salonu postaraj się jak najlepiej ją obsłużyć:
- Pomóż klientce odwiesić płaszcz/kurtkę,
- Zapewnij wygodną poczekalnię,
- Zaproponuj kawę, herbatę lub zimny napój w upalny dzień,
- Wprowadź bonusy okazjonalne np. kwiaty na dzień kobiet lub drobne upominki na święta itp.,
- Zadbaj o wygodę (maty masujące, poduszki, narzuty, wygodny fotel kosmetyczny),
- Zwróć uwagę na otoczenie: kwiaty, dekoracje, gazety, relaksująca muzyka,
- Zatrzymaj przy sobie klientki wprowadzając program lojalnościowy.
Najważniejszym celem salonów jest sprzedawanie usług, jednak nie wydarzy się to bez zadbania o czynniki wyróżniające i charakterystyczne detale. Budowanie pozytywnego wrażenia u gości od pierwszego kontaktu, obsługa klienta oraz uśmiechnięty i profesjonalny zespół to elementy, które sprawiają, że goście będą chcieli wracać do salonu, a co najważniejsze będą polecać go innym.
Autor: Judyta Kukawka, instruktorka Noble Lashes