Koszyk
0

Profesjonalna obsługa klienta w salonie kosmetycznym

04 - 09 - 2020

Prowadzisz salon kosmetyczny i potrzebujesz nowych klientów?·A może stali klienci powoli odchodzą? Badania dowodzą, że o sukcesie zawodowym w ponad 60 % decyduje nasza umiejętność profesjonalnej obsługi klienta. Sektor branży Beauty jest bardzo zagęszczony. W tej sytuacji każdy klient jest bardzo istotny, co więcej coraz bardziej świadomy klient, wymaga większej troski i uwagi. W tym artykule przedstawię kilka porad, które pomogą w budowaniu dochodowego biznesu i sprawią, że Twoi goście będą chcieli wracać.

 

  • Dowiedz się, jakie oczekiwania ma Twoja klientka i spełnij je.

Najważniejsze jest to, by stawiać oczekiwania klienta w centrum, usługobiorca musi odnieść wrażenie, że zależy Wam na jego zadowoleniu. Aby lepiej poznać klienta oraz nawiązać z nim relację wystarczy zadać kilka prostych pytań takich jak:
W czym mogę Pani pomóc? Jakie są Pani oczekiwania? Jakiego efektu Pani oczekuje? Czy ma Pani pytania odnośnie zabiegu?

 
  • Schludny wygląd personelu i gabinetu

Oprócz indywidualnego podejścia do klienta bardzo istotny jest także wygląd całego gabinetu, jak i również personelu. Pewnie myślisz sobie, że to oczywiste, niestety zdarza się, że ten aspekt jest zaniedbany. Jak Cię widzą, tak Cię piszą – pamiętaj o tym.

 

  • Zaistniej w sieci

Zainwestuj w profesjonalną stronę internetową oraz dwa niezbędne dzisiaj narzędzia w social mediach – Facebook i Instagram. Tylko bycie online zagwarantuje Ci dotarcie do szerszej grupy klientów. Używając tych narzędzi, możesz pokazywać codzienność salonu, standardy, dzielić się poradami czy wprowadzanymi zmianami. Nie zapomnij pochwalić się swoimi osiągnięciami, udziałem w szkoleniach i mistrzostwach, planami rozwojowymi oraz opiniami klientek. Ważne jest to, aby wszystkie treści, które będziesz tam publikować były spójne, ma to wpływ na ogólne postrzeganie salonu

 

Kontakt z klientem

 

  • Zadbaj o kontakt

Rozmowa telefoniczna to najczęściej pierwszy kontakt z Twoim salonem. To także świetna okazja do tego, by klientka mogła poczuć, że ma do czynienia z profesjonalistą, który chętnie odpowie na każde pytanie. Gdy nie możesz odebrać telefonu, postaraj się, aby oddzwonić możliwie szybko. O kontakt warto dbać również po wykonanej usłudze, to sprawi, że klientka poczuje się niezwykle.

 

  • Spraw by klientka poczuła się wyjątkowo

Co zrobić, by klientka poczuła się wyjątkowo? Od momentu wejścia klientki do salonu postaraj się jak najlepiej ją obsłużyć:

- Pomóż klientce odwiesić płaszcz/kurtkę,
- Zapewnij wygodną poczekalnię,
- Zaproponuj kawę, herbatę lub zimny napój w upalny dzień,
- Wprowadź bonusy okazjonalne np. kwiaty na dzień kobiet lub drobne upominki na święta itp.,
- Zadbaj o wygodę (maty masujące, poduszki, narzuty, wygodny fotel kosmetyczny),
- Zwróć uwagę na otoczenie: kwiaty, dekoracje, gazety, relaksująca muzyka,
- Zatrzymaj przy sobie klientki wprowadzając program lojalnościowy.

Najważniejszym celem salonów jest sprzedawanie usług, jednak nie wydarzy się to bez zadbania o czynniki wyróżniające i charakterystyczne detale. Budowanie pozytywnego wrażenia u gości od pierwszego kontaktu, obsługa klienta oraz uśmiechnięty i profesjonalny zespół to elementy, które sprawiają, że goście będą chcieli wracać do salonu, a co najważniejsze będą polecać go innym.



Autor: Judyta Kukawka, instruktorka Noble Lashes

Banner dotacji

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby spersonalizować treści i reklamy oraz zapewnić funkcje społecznościowe i analizować ruch na stronie. Udostępniamy informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej