Rzęsy jak z reklamy czyli przepis na udane zdjęcia "before i after" zabiegu przedłużania rzęs
Klientki przeglądając oferty kosmetyczek ze swojego rejonu czy miasta zazwyczaj wybierają tę, którą polecają koleżanki lub tę, której zdjęcia na stronie internetowej przyciągają najbardziej. Nie od dziś wiadomo, że ludzie w większości są wzrokowcami i zapamiętują to, co widzą. Dlatego tak ważne są zdjęcia. A te popularne "przed" i "po" gwarantują nam oczekiwany sukces. Jak je osiągnąć?
Naturalny look przede wszystkim!
Mimo, że lubimy oglądać czasem przesadzone reklamy to jednak sami wolimy pozostać w naszej strefie komfortu. Naturalny i zadbany wygląd to jest to, czego oczekują klientki. Dlatego staraj się pokazać na zdjęciach to, co jest najważniejsze. Nie przesadzaj i nie upiększaj na siłę. Głównym tematem są rzęsy więc niech one będą w centrum uwagi i centralnej części kadru. Z pola widzenia usuń wszystko, co może rozpraszać uwagę na zdjęciu – nawet jeśli jest w tyle. Tło powinno być w miarę jasne i neutralne, bez zbędnych wzorów czy napisów. Unikaj również pstrokatych kolorów, które odciągną wzrok.
Dobre światło to podstawa
Zdecydowanie jestem zwolennikiem robienia zdjęć w naturalnym świetle. Wtedy zdjęcia zachowują plastykę i odpowiednie naturalne modelowanie światłocieniem. Ustaw swoją modelkę jak najbliżej okna. Jeśli światło jest zbyt ostre wystarczy, że zasłonisz okno firanką czy jakimś lekkim mgiełkowym materiałem, który da efekt miękkiego filtru. Nie będziesz musiała korygować zbyt ostrych linii w programie do obróbki zdjęć.
Efektowne zbliżenia
Pamiętaj, że robiąc zdjęcie rzęs skupiamy się na nich. Zdjęcie "przed" możemy zrobić modelce z przodu – na wprost, jak klasyczny portret. Zdjęcie "po" można ciut "oszukać" robiąc je, gdy modelka leży znad jej głowy pod lekkim kątem aby rzęsy automatycznie wyglądały na dłuższe. Pamiętaj jednak, że najlepsze efekty zdjęć "before" i "after" działające na potencjalnych klientów uzyskuje się, gdy zachowujemy ten sam styl kadrowania, odległości i kąta. Wtedy dokładnie widać jak zadziałał zabieg i że nie ma mowy o tym, że efekt jest zasługą retuszu w programie graficznym.
Modna stylizacja
To coś dla odważnych. Jeśli masz pomysł na stylizację i chcesz pokazać ją swoim klientkom – nie bój się eksperymentować! Ważne abyś jednak pamiętała, że modna stylizacja nie może być przesadzona. Nawet najbardziej szalona wariacja musi być spójna kompozycyjnie i kolorystycznie. Nie ma tu miejsca na przypadek. Robiąc zdjęcia typu fashion lepiej zdać się na profesjonalistę w zakresie wizażu i fotografii. Wtedy masz pewność, że zdjęcia będą odpowiednio reklamować Twój salon i usługi. I oczywiście, będą działać zachęcająco na klientki.