Salon kosmetyczny na Instagramie - porady praktyczne
Jeżeli zamierzasz prowadzić działania marketingowe w mediach społecznościowych to zapewne wiesz, że na trzy użytkowniczki Instagrama przypada tylko jeden męski użytkownik tego kanału. Ta dominacja płci pięknej w tym medium jest dla Ciebie bez wątpienia ważna, a ponadto Instagram to przede wszystkim zdjęcia. A w jaki lepszy sposób ukazać urodę, jeśli nie właśnie poprzez fotografie? To właśnie powód, dla którego musisz zaistnieć w tym kanale mediów społecznościowych. Musisz jednak pamiętać przy tym o kilku ważnych kwestiach.
POKAŻ CODZIENNOŚĆ
Prowadzenie profilu na Instagramie to nie tylko selfie i produkty czy usługi, które zamierzasz sprzedać. To także, a może przede wszystkim, codzienność. Pokaż więc czasem jak przygotowujesz się do pracy, jak otwierasz lub zamykasz salon, pochwal się zmianami w wystroju, nowym sprzętem lub kosmetykami, a niekiedy opisz jakąś ciekawą przygodę lub interesujący (nietypowy, ciekawy, inspirujący) przypadek z klientem. W ten sposób zbudujesz więź z innymi użytkownikami Instagrama i zdobędziesz ich zaufanie. Nie zniechęcisz ich nieustannymi komunikatami sprzedażowymi.
#HASHTAGI
O ile na Facebooku czy Twitterze hashtagi są pomocne w zdobywaniu większego zasięgu publikowanych postów, o tyle na Instagramie są one wręcz koniecznością. Bez nich ani rusz! Ale oczywiście korzystaj z nich z umiarem – najlepszą ilością jest 9 – 11 hashtagów na jeden post. A jak je dobierać? Przede wszystkim według tego, co prezentujesz na danym zdjęciu. Nie oszukuj ludzi i nie korzystaj z popularnych hashtagów, które kompletnie nie pasują do danego posta. Nic ci dobrego to nie przyniesie, wręcz przeciwnie, wprowadzisz użytkowników w błąd, a to pierwszy krok do utraty ich zaufania. Nie popełniaj też literówek, gdyż błędnie wpisanych haseł nikt nie wyszukuje. Z pomocą przyjdzie ci aplikacja Instagrama, która po wprowadzeniu znacznika # i w trakcie wpisywania kolejnych liter, będzie sugerowała najczęściej używane hashtagi, pokazując również ich popularność. Ta wiedza Ci się przyda!
SKRÓCONE LINKI
Instagram to przede wszystkim aplikacja mobilna i tak też się z niej najczęściej korzysta. Jeśli w swoich postach podajesz linki, korzystaj z możliwości ich skracania. A to z tego względu, iż gdy twój użytkownik zechce wejść pod wskazany adres na komputerze to znacznie łatwiej będzie mu przepisać krótki link składający się z kilkunastu znaków, aniżeli długi URL, do tego jeszcze składający się z różnych dziwnych symboli. To zniechęca! A przecież nie o to ci chodzi. Adresy www możesz w szybki i prosty sposób skrócić za pomocą takich narzędzi on-line jak chociażby bitly.com.
NAWIĄZUJ KONTAKTY
Instagram to medium społecznościowe. A skoro tak - to służy on do nawiązywania relacji i kontaktów z innymi użytkownikami! Pamiętaj o tym. Odwiedzaj więc inne profile, komentuj je, klikaj „polubienia”, włączaj się w dyskusje, oznaczaj innych użytkowników w postach i wypowiedziach, jeśli masz im coś do przekazania. Oczywiście nie możesz tego robić nachalnie, aby kogoś do siebie nie zrazić. Jednak nie możesz też o tym zupełnie zapomnieć, bo wówczas twoja obecność w mediach społecznościowych jest zupełnie bez znaczenia. Dlatego działaj z głową, intryguj innych użytkowników i buduj zaufanie poprzez partnerskie relacje.
Zapraszamy na nasz profil instagram. KLIK