Koszyk
0

Zasada Pareto w salonie kosmetycznym

19 - 02 - 2020

Jeśli nigdy nie słyszeliście o zasadzie Pareto i jeśli chcecie rozbudować swój biznes, to ten artykuł jest właśnie dla was.

Na czym polega zasada pareto

Zgodnie z zasadą Pareto, znaną również jako regułą 80 na 20, 80% wyników wypływa tylko z 20% przyczyn. Co to właściwie znaczy?

Zasadę tę sformułował włoski ekonomista Vilfredo Pareto. W 1906 roku, Pareto zaobserwował, że we Włoszech 80% ziemi należało do 20% obywateli. Dodatkowo, zauważył, że 20% strączków grochu w jego ogrodzie zawierało 80% grochu z całego zbioru. Ziemia i groch nie są jedynymi przykładami potwierdzającymi regułę Pareto.

Tak naprawdę zasada 80/20 odnosi się do wszystkiego. Tak, 80% przychodów z Twojej firmy pochodzi od około 20% klientów. Przez 80% czasu nosisz 20% ze swoich butów. 20% powierzchni dywanu przypada na 80% zużycia. Zwykle przedsiębiorstwa spędzają 80% czasu na załatwienie spraw związanych z 20% klientów. 20% populacji w kraju generuje 80% zasobów. 20% rachunków to tak naprawdę 80% kosztów (hipoteka, czynsz, samochód). 80% problemów z pracownikami powoduje 20% zatrudnionych.

Jak widzisz, zasada Pareto odnosi się nie tylko do biznesu, ale także do życia osobistego. Oczywiście, nie jest ona w 100% dokładna i bezbłędna, ale jest dosyć prosta w zrozumieniu. Jak więc możesz odnieść ją do swojej firmy?

80% klientów z twojej listy to nie są klienci regularni. Ponadto, najgorszych 20% z Twoich klientek powoduje 80% Twoich bólów głowy.

Wyobraź teraz sobie, że 20% najgorszych klientek znika. To daje Ci 80% więcej czasu aby zająć się 20% najlepszych klientów.

 
Na co czekasz! Zwolnij swoich klientów

Krok pierwszy

Skup się na 20% Twoich najlepszych klientek. To są klientki, które zasługują na Twój czas i uwagę. Są to Panie, które zapewniają Ci stabilny i rosnący strumień dochodu.

Krok drugi (tylko dla odważnych) – zwolnij 20% swoich klientek!

Zidentyfikuj 20% najbardziej problemowych klientek i grzecznie wyślij im informacje, że nie możesz już dostarczać im swoich usług. Uprzejmie odmów im dalszej współpracy i jeśli chcesz, możesz ich nakierować na stronę konkurencji, której od teraz będą zaprzątać głowę zamiast Tobie. Możesz to zrobić np. w taki sposób: „Bardzo mi przykro, ale nie mogę pozwolić sobie, aby cały czas przesuwać Pani termin w ostatniej chwili. Ze względu na duży popyt, mogę współpracować jedynie z klientami regularnymi.”

Teraz 20% ludzi, którzy przeczytali ten artykuł podejmą jakąś akcje, a  80% nie zrobi nic. A czy Ty będziesz w stanie zwolnić swoje nieopłacalne klientki?

Banner dotacji

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby spersonalizować treści i reklamy oraz zapewnić funkcje społecznościowe i analizować ruch na stronie. Udostępniamy informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej