Koszyk
0

Microblading - co musisz wiedzieć

Naturalne brwi nie zawsze prezentują się w ładny i estetyczny sposób. Mogą być za jasne, rzadkie lub nieregularnie się układać. A przecież zadbane brwi bardzo korzystnie wpływają na całokształt twarzy. Z tego względu wiele kobiet włącza do codziennego makijażu wypełnianie i nadawanie konturu włosków. Istnieje jednak sposób, który upiększy brwi bez konieczności czasochłonnego malowania ich każdego dnia. Mowa o innowacyjnej metodzie makijażu permanentnego, jakim jest microblading. Jeśli interesują Cię produkty związane z tym zabiegiem, to zapraszamy do kategorii microblading w naszym sklepie internetowym.

Microblading brwi, czyli makijaż permanentny to doskonała propozycja dla kobiet, które na co dzień nie mają zbyt wiele czasu lub nie potrafią odpowiednio zadbać o tę część twarzy. Szczególnie polecany jest dla pań pragnących cieszyć się symetrycznymi i wyrównanymi włoskami, co nie zawsze da się osiągnąć, wykonując jedynie makijaż. To także świetne rozwiązanie po utracie brwi na skutek różnego rodzaju chorób czy chemioterapii. Z zabiegu mogą też korzystać osoby o asymetrycznym ułożeniu oczu lub z mało estetycznymi bliznami.

microblading, makijaż permanentny

Na czym polega microblading brwi?

Zabieg microblading polega na dorysowaniu włosków na skórze. Za pomocą malutkiego ostrza wprowadza się pod naskórek delikatny barwnik. Wykwalifikowana kosmetyczka nacina delikatnie skórę na niewielką głębokość, tym samym tworząc zarys włosa. Następnie w tę szczelinę zostaje wprowadzony pigment. Taki makijaż permanentny brwi daje subtelny, naturalny efekt cienkich i delikatnych włosków. Co prawda widoczny jest dopiero po tygodniu (w tym czasie schodzi delikatna opuchlizna, a barwnik się wyrównuje), ale za to efekt pozostaje na brwiach od roku do nawet dwóch lat.

Przed wykonaniem zabiegu warto pamiętać, że jest to w rzeczywistości jedynie dorysowanie włosków na skórze. Nie powoduje więc zagęszczenia naturalnych brwi czy pobudzenia ich do wzrostu. Ostateczny efekt w dużej mierze zależy od fachu i doświadczenia stylistki przeprowadzającej microblading, dlatego zawsze należy wybierać sprawdzone gabinety kosmetyczne, które pracują na wysokiej klasy pigmentach. Przed zapisaniem się na zabieg do konkretnego salonu w okolicy, warto popytać się znajomych lub rozeznać się na forach internetowych i grupach w mediach społecznościowych.

Jak wygląda zabieg krok po kroku?

Cały zabieg microbladingu trwa około godziny. Trzy tygodnie przed planowanym zabiegiem należy powstrzymać się od ingerowania w strukturę i wygląd brwi. Z tego względu nie zaleca się regulowania czy farbowania włosków. Na sam zabieg trzeba stawić się bez makijażu na brwiach. Niezbędnym krokiem przed przystąpieniem do wykonania microbladingu jest szczegółowy wywiad medyczny, w którym pacjentka powinna poinformować o wszystkich zażywanych lekach, a także zgłosić ewentualne dolegliwości czy choroby przewlekłe. Na tej podstawie stylistka stwierdzi, czy są jakiekolwiek przeciwwskazania do wykonania zabiegu.

Po przygotowaniach do microbladingu można przystąpić do jego wykonania. Na samym początku kosmetyczka nakłada na brwi i ich okolice maść znieczulającą, dzięki czemu zabieg jest komfortowy, w pełni bezbolesny i bezpieczny. Następnie kosmetyczka dobiera kolor pigmentu do odcienia włosów i przy pomocy kredki oraz szablonów obrysowuje docelowy kształt brwi. Po akceptacji konturu ze strony klientki, stylistka wykonująca zabieg, przechodzi do jego realizacji i wprowadza pigment pod skórę. W tym celu wykonywane są delikatne nacięcia z wykorzystaniem specjalnego piórka.

Przeciwwskazania

Większość gabinetów kosmetycznych wymaga od klientek wypełnienia przed zabiegiem specjalnej ankiety, w której potwierdza się stabilny stan zdrowia, brak dolegliwości, chorób przewlekłych oraz ewentualne informacje o przyjmowanych leków. Jeżeli formularz wykaże przeciwwskazania, zabieg może zostać anulowany. Niektóre salony kosmetyczne zastrzegają sobie brak prawa do reklamacji ze strony klientek w przypadku niezadowolenia z efektów. Warto na to zwrócić szczególną uwagę, ponieważ microblading brwi utrzymuje się nawet do dwóch lat.

Środki ostrożności dotyczące wykonania microbladingu brwi są bardzo podobne jak w przypadku innych technik tatuażu. Najczęstsze powikłania, jakie zdarzają po zabiegu, to migracja pigmentu, zmiana koloru czy niezamierzona hiperpigmentacja. Bardzo rzadko zdarzają się poważniejsze problemy i najczęściej są spowodowane krótkotrwałą lub długotrwałą reakcją alergiczną na składniki pigmentu czy też brakiem odpowiednich umiejętności osoby wykonującej zabieg. Z tego względu zawsze należy sprawdzić doświadczenie i kwalifikacje stylistek, a także sprawdzić, na jakich preparatach pracują.

Wiele gabinetów kosmetycznych wymaga od klientek wypełnienia przed zabiegiem specjalnej ankiety, w której potwierdza się stabilny stan zdrowia, brak dolegliwości,chorób przewlekłych oraz informację o ewentualnym przyjmowaniu leków. Jeżeli formularz wykaże przeciwwskazania, zabieg może zostać anulowany.

Niektóre salony kosmetyczne zastrzegają sobie brak prawa do reklamacji ze strony klientek w przypadku niezadowolenia z efektów. Pamiętając, że efekt utrzymuje się do dwóch lat, warto zdecydować się na salon, w którym reklamacje są uznawane.

Jak pielęgnować brwi po zabiegu microbladingu?

Jedną z wyjątkowo istotnych kwestii po wykonaniu microbladingu brwi jest odpowiednia pielęgnacja, która pozwoli na długo zachować efekty. Przede wszystkim należy mieć na względzie, że w trakcie wykonywania zabiegu dochodzi do przerwania ciągłości skóry, dlatego przez pierwsze dni nie należy jej pocierać, dotykać czy nadmiernie moczyć. Najlepiej zaopatrzyć się w specjalną maść z alantoiną lub specjalistyczny preparat do tatuaży. Po raz pierwszy można użyć jej po 3 godzinach od zabiegu. Następnie warto to powtarzać co 5-6 godzin. W tym celu zawsze powinno się używać wacika kosmetycznego.

Zarówno w dniu zabiegu, jak i przez pierwsze 3-4 dni nie należy stosować mydła do mycia twarzy ani żadnych kosmetyków, a szczególnie tych przeznaczonych do oczu. Wszystko dlatego, że zawierają one składniki, które mogą podrażniać świeże nacięcia, a także powodować różnego rodzaju komplikacje, obrzęki i zaczerwienienia. Dobrze również, aby powstrzymać się od wykonywania makijażu przez około 2 tygodnie. Czasami zdarza się, że na skórze powstają strupki. Pod żadnym pozorem nie powinno się ich drapać. Dodatkowo warto zadbać, aby nie przesuszać nadmiernie skóry wokół brwi. Z tego względu najlepiej unikać słońca i zrezygnować z korzystania z sauny czy basenu.

Jaki jest koszt wykonania microbladingu brwi i jak długo utrzymuje się efekt?

Cena wykonania microbladingu w dużej mierze zależy od wybranego salonu kosmetycznego, miasta i jakości wykorzystywanego pigmentu. Przeciętną ceną z wliczoną korektą po upływie trzech tygodni wynosi od 450 do 800 złotych. Wysokie koszta zabiegu wynikają z tego, że jest to specjalistyczna usługa wymagająca szczególnych umiejętności, precyzji, doświadczenia oraz bogatej wiedzy z zakresu kosmetologii, fizjologii skóry i technik pigmentacji. Osoba wykonująca zabieg powinna mieć ogromne poczucie estetyki i cechować się profesjonalizmem. Co więcej, do micobladingu często wykorzystywane są dość drogie materiały, ostrza i preparaty.

Po wykonaniu zabiegu należy dokonać korekty po upływie około 4 tygodni, do maksymalnie 8 tygodni od pierwszego microbladingu. Wszystko dlatego, że zastosowany pigment stabilizuje się w skórze do 28 dni. Dopiero po upływie tego czasu widoczny jest ostateczny efekt. Powtórzenie zabiegu ma na celu uzupełnienie wyłuszczonych włosków, skorygowanie kształtu, wzmocnienie koloru i dodatkowe zagęszczenie brwi. W późniejszym czasie microblading powinien być powtarzany raz w roku.

Szkolenie z microbladingu

Jeśli interesuje Cię szkolenie, zapraszamy Cię na specjalną stronę poświęconą kursom z microbladingu - permanentnego makijażu brwi.

Pozostałe zabiegi

Banner dotacji
sztuczne rzęsy, przedłużanie rzęs - Noble Lashes

Drodzy Klienci,

w dniach 30-31.05 Dział Realizacji Zamówień oraz Obsługa Klienta będą nieczynne. Wszystkie zamówienia złożone w tym czasie zostaną wysłane 03.06.2024 r.

Za utrudnienia bardzo przepraszamy ❤

Zarządzaj plikami cookie

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej