Koszyk
0

Zasady panujące w Twoim salonie, a dobre relacje z klientami

24 - 02 - 2020

Duża baza klientów to jedna z dróg do sukcesu - z tym stwierdzeniem zgodzi się każdy. Nie ukrywajmy jednak, że ważne są również relacje jakie panują pomiędzy stylistką a jej klientkami.  Przyjemność z pracy bardzo szybko może odebrać nieporozumienie z osobą korzystającą z Twoich usług.  Aby każda ze stron była zadowolona należy już na wstępie wprowadzić jasne i konkretne zasady panujące w Twoim salonie. Poruszmy więc najbardziej sporne kwestie.

Przedłużanie rzęs, salon kosmetyczny, zasady a relacje z klientem


 
Uzupełnienia - czas i koszta 

To właśnie tutaj jest najwięcej niedomówień. Jak sama nazwa wskazuje, uzupełnienie to inaczej wypełnienie ubytków powstałych na skutek faz wzrostu, powinno odbywać się ono co 3-4 tygodnie, nie przekraczając czasu ani w jedną ani w drugą stronę.
Cena uzupełniania jest oczywiście kwestią indywidualną każdej stylistki, będzie zależeć od jakości materiałów na jakich pracujesz, czasu wykonania zabiegu, konkurencji i opłat związanych z prowadzeniem salonu. Uważam jednak, że powinna być ona niższa maksymalnie o 40% od zabiegu założenia całego setu.
 

Poinformuj o tym swoje klientki, uzupełnienie to wyklejenie ubytków wynoszących max 50%. Jeśli klientka przyjdzie na uzupełnienie z ubytkiem przekraczających połowę całego setu, musi wiedzieć, że koszta wzrosną. Dobrym sposobem są tzw. "widełki cenowe" - koszt rośnie proporcjonalnie do ubytku. 


Musisz być jednak pewna, że zabieg wykonujesz w 100% dobrze i wyklejasz co najmniej 90% rzęs a większy ubytek jest powodem niedbałości ze strony klientki lub innych aspektów indywidualnych takich jaki poziom hormonów, aktywność fizyczna, tłusta skóra itd.

Przedłużanie rzęs, salon kosmetyczny, zasady a relacje z klientem

 



Higiena oczu 

Stylistki bardzo często skarżą się na klientki, które nie dbają o prawidłową higienę oczu. Jest tak prawdopodobnie dlatego, że nie zostały im przedstawione zasady, które mówią min. o tym aby przed zabiegiem zmyć dokładnie resztki makijażu. Musisz wielokrotnie przypominać swoim klientkom jakie ryzyko niesie za sobą brak odpowiedniej higieny oczu. Wyjaśnij bardzo dokładnie jak myć przedłużane rzęsy, zaproponuj kupno specjalistycznej pianki, która oprócz tego, że działa oczyszczająco,  to ma również właściwości bakteriobójcze.



Wprowadź zasadę przyjścia na zabieg 10 minut wcześniej, przed położeniem się na łóżko poproś aby umyła rzęsy pianką, którą będziesz miała przygotowaną dla swoich klientek. Uzupełnienie będzie dla Ciebie przyjemniejsze, a klientka skorzysta na trwałości aplikacji.


Czas wykonania zabiegu

Pewnie nie raz słyszysz od swoich klientek „długo jeszcze?”, „kiedy koniec?”. Niewątpliwie jest to bardzo frustrujące. Przygotuj je na to, że zabieg trwa konkretną ilość czasu i jeśli ma być wykonany prawidłowo, muszą poświecić go tyle ile potrzebujesz. Spokojnie, nie martw się jeśli zabieg trwa długo - w tym przypadku chodzi o jakości,  nie o ilość.


Rezygnacja i przekładanie terminów

Każdy musi szanować swój czas, Ty czas klientek, a one Twój. Nie spóźniaj się do pracy, staraj się tak umawiać klientki, abyś miała czas na chwilę odpoczynku i przygotowanie łóżka do zabiegu. Nie pozwól im długo czekać na swoją kolej. Jeśli sama będziesz szanowała ich czas, dopiero wtedy możesz wymagać tego od nich. 


Nie denerwuj się jeśli klientka raz spóźni się na wizytę, to może zdarzyć się każdemu, ale jeśli zdarza się to częściej, delikatnie wytłumacz jej, że stylizacja rzęs jest długim zabiegiem i każde 15 minut poślizgu opóźnia Ci każdą następną klientkę.


Dobrą, aczkolwiek dosyć kontrowersyjną metodą jest określona ilość czasu jaką możesz poświęcić na czekanie. Jeśli klientka spóźni się więcej niż 15 minut po prostu wytłumacz, że nie możesz jej przyjąć, chociażby dlatego, że nie będziesz w stanie nadrobić straconego czasu. Zapewniam Cię, że następnym razem zrobi wszystko aby pojawić się na czas.

Przedłużanie rzęs, salon kosmetyczny, zasady a relacje z klientem

 


Telefony , sms-y , pytania „na kiedy jesteśmy umówione?” – brzmi znajomo? 

Aby tego uniknąć wręczaj swoim klientkom terminarze zabiegów. Możesz kupić już gotowe karty. Istnieją również  programy, które pozwalają na zapisy online i same przypominają smsem klientkom o zbliżającym się czasie ich wizyty. 

 

Wszystkie te kwestie są często poruszane na prowadzonych przez nas szkoleniach. Jasne, klarowne, może czasem dosyć drastyczne, ale w konsekwencji doceniane przez klientki zasady, to klucz do prawidłowych relacji. Praca ma być przyjemna i ułatwiajmy ją sobie jak tylko możemy.

 
Autor:
Katarzyna Dobrowolska
Instruktor Noble Lashes

Banner dotacji

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby spersonalizować treści i reklamy oraz zapewnić funkcje społecznościowe i analizować ruch na stronie. Udostępniamy informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej